سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت به زنان، از اخلاق پیامبران ـ درودهای خداوند بر آنان باد ـ است . [امام صادق علیه السلام]
بوی عطرمزارشهید ، لبخند شهید ، سالم ماندن پیکرشهید پس ازسالها و. - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • رقطعه ?? گلزارشهدای بهشت زهرا(س) ردیف ?? شماره ?? مزارشهیدی وجود دارد که این روزها از اقصی نقاط شهر تهران و سایر شهرهای کشور و حتی از کشورهای دیگر برای زیارت این مزار به  آنجا می آیند و همه بر این باورند که این مزار همیشه عطر آگین و از آن مایع خوشبوئی ترشح می شود که آنجا را همیشه مرطوب نگه داشته و بالاخره اینکه می توان از آن شهید حاجت گرفت ، درحاشیه این تجمعات که تقریباَ دائمی است حتی شب و نیمه شب هم وجود دارد دهها و صدها ادعای دیگرهم مطرح

    می شود که هر یک درجای خود قابل بررسی و ریشه یابی است تاسره از ناسره جدا گردد ، هدف ازنوشتن این مطلب به هیج وجه نفی اعجاز و یا کرامات شهدا ء و احیاناَ کاستن  از مقام والای شهدا و یا آن شهید گرانقدری که درقطعه ?? ردیف ?? شماره ?? آرمیده نمی باشد ، بلکه هدف جلوگیری ازترویج  اکاذیب  و گاه  مبالغه و تحریفاتی است که اگر به همین شدت ادامه یابد که دراین چند سال گذشته شاهد آن بوده ایم ریشه شهدا ، شهات و شهادت طلبی ، که مهمترین سلاح انقلاب اسلامی ایران علیه کفار و جنایتکاران جهانی است راخواهد زد و نسلهای بعد را بکلی با فرهنگ انقلاب ، دفاع مقدس و شهدا بیگانه خواهد ساخت و البته طبیعی است که دشمنان قسم خورده اسلام ناب دائم در صدد ترویج  اکاذیب  و تحریفات هستند و عده ای جاهل  و سود جوی داخلی نیز بخاطر آنکه چند صباحی جیب خود را پرکنند دانسته یا نا دانسته عمله دشمنان قسم خورده قرار گیرند و حتی به چاپ کتاب و پوستر و ساخت فیلم درخصوص این موضوعات دست بزنند ، لذا به همان مقدار که لوث کردن و سطحی نگری  و اشاعه غیر واقع  و نادرست حقایق و واقعیات انقلاب و دفاع مقدس و شهدای آن به عظمت آن ضربه خواهدزد ، خطرناک تر از آن مبالغه و تحریف و بزرگنمائی در این خصوص می باشد که باید بشدت در مقابل هر دو ایستادگی کرد و به نشرحقایق و واقعیات آن هم بطورمستند پرداخت ، به نظرمی رسد بزرگترین وظیفه مسئولین ذیربط مثل بنیاد شهید ، بنیاد حفظ آثار، وزارت ارشاد و سایر نهادهای فرهنگی و بویژه خانواده محترم شهدا و رزمندگان و ایثارگران باید مستند نگاری وارائه سند معتبر برای هرموضوعی باشد و اینجاست که عکسها ، دست نوشته ها فیلمها و حتی البسه وآنچه متعلق به شهداست و نیزخاطرات کسانی که با آنها بوده اند (بشرط آنکه ثابت شود بوده اند) اهمئیت و ارزش فوق العاده ای پیدا می کند .

                      

    البته درکشور ما معاونت پژوهش و تبلیغات بنیاد شهید ، سالهاست تنها متولی جمع آوری ، نگهداری، مستند سازی و طولانی کردن عمر آثارمربوط به شهداست و اگرکمی روحیه تحقیق و بررسی داشته باشیم براحتی می توان درمورد ادعاهائی که می شود به این نهاد مراجعه و به حقیقت دست یافت .

    اینک پیش از آنکه وارد اصل مطلب شویم توجه خوانندگان را به خواندن دقیق کتاب حماسه حسینی و بویژه مبحث تحریف که ذیل آیه فبما نقضهم میثاقهم لعنا هم ..... تا یحرفون الکلم عن مواضعه جلب می کنیم و مطالعه مجدد کتاب شهید ایشان را توصیه می نمائیم ، امام خمینی (ره) فرموده است ، تربت پاک شهیدان تا ابد میعادگاه عاشقان وعارفان و دارالشفای آزادگان ودلسوختگان خواهد بود و قطعاَ هرانسان مؤمنی که از شهادتش آگاه باشد و بدست دشمنان خدا خونش ریخته شود شهید خواهد بود ، هرچند که شهداهم درجه دارند و براین اساس میتوان ادعا کرد ، شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است ، شهید همه گناهانش بخشیده شده و حق شفاعت دارد و به نص آیات صریح قرآن زنده است ومکان دفن شهدا قبرستان نیست و گلزار است ، بهشت است  و می توان با شهدا ارتباط برقرار کرد و هدایت شد .

     ووو ..... تا آنجا که پیامبر(ص) فرموده « بالاتراز مقام شهادت مقامی نیست » . اینک این مائیم با ??? هزار شهید در گلزارهای شهدای سراسر کشور که حدود ?? هزارتن ازآنها نیزدر بزرگترین گلزار شهدای جهان یعنی بهشت زهرا(س) زنده ترین شهر دنیا رابنا نهاده اند .

    اینجانب که اقدام به نگارش این مطلب نموده ام حداقل زندگی پنج هزارشهید را به طور کامل بررسی کرده و ادعا میکنم که همه شهدای ما مؤمن ، آگاه ، راضی  و انتخاب شده برای شهادت بوده و در نهایت مظلومیت خونشان آن هم بدست پلیدترین دشمنان اسلام ریخته شد (هرچند این ادعا شامل یکی دو درصد موارد خاص نشود که حتی آنها نیزدراثر همجواری با شهدا به مقام والائی رسیده اند) رهبر آنها خمینی(ره) و مکتب آنها حسینی و قلوبشان مالامال ازعشق به اهل بیت بوده است  وهمه آنهاراباید دراین چهار چوب مورد مطالعه قرارداد زیرا تاریخ مستند دارد و پشتوانه آن قرآن و روایات معصومین است اما ای عزیزان با همه عظمتی که شهدا دارند آیا میتوان هر ادعائی را در مورد ایشان عنوان کرد و اشاعه داد و یا باور نمود و درمورد آن تعصب بیجا نشان داد.

    مثلاً یکی مدعیست فلان شهید درقبر چشمش راباز و یا لبخند زد ، این ادعا را حتی اگر مادر شهید مدعی شود بخاطر درخواست من بوده ، اگرچه برای آن مادر و همراهانی که صداقت  و درستی آن مادرمطلع و شاهد صحنه بوده اند بسیار با ارزش است  اما ارزش تبلیغ عمومی و دعوت نسلها ازاین طریق بسوی ارزشهای متعالی اسلامی را ندارد بویژه که امروزه عصرارتباطات است و به طرفة العینی این تصاویر و عکسها و اطلاعات به اقصی نقاط دنیا منتقل و غیر مسلمانها وحتی بسیاری از نامحرمان با تمسخربه آنهاخواهند نگریست ؛ درسالهای اولیه دفاع مقدس درضلع غربی مزار ?? تن یک حوض چند طبقه وجود داشت بنام « حوض خون » که بطور سمبلیک ساخته شده بود و با پمپ ومایع قرمزی که درآن تعبیه شده بود ازرأس این حوض مایع قرمز رنگ مثل خون می جوشید و حافظه همه افراد ??و ??سال به بالا آنرا بخاطر دارد ، هنوزهم این حوض وجود دارد اما به رنگ آبی و بدون مایع قرمز خونرنگ ، خیلی هم جالب بود اما درغرب تبلیغ کرده بودند ایرانیها آنقدرجاهلند که معتقدند این حوض محل جوشش خون شهیدانشان است؟

             

          

    البته خودمانیم نه ما اینقدر نادانیم و نه غربیها آنقدر احمق که این را بپذیرند ولی تبلیغات کارخودش را کرد بطوریکه سالها بعد ازجنگ یک جوان آلمانی آمده بود و دنبال آن حوض می گشت تا به ما پوز خند بزند ، شاید یکی ازدلایل آنکه فرموده اند خوابهای خود را بیان نکنید نیز همین باشد یعنی عدم توانایی تفکیک رویای صادقه از اضغاث احلام ، اخیراَ فیلمی ازپیکر پاک شهید جوزانی روی همه موبایلها آمده که مدعی اند پیکر شهیدی است که پس از ??سال سالم مانده هر رزمنده ای که این فیلم را می بیند بسرعت متوجه می شود که پیکر شهید و افرادی که دور پیکر او جمعند و او را می بوسند مربوط به همان دوران دفاع مقدس است واین یک ادعای نادرست است  اما عده ای خوش باور یا ساده لوح یا جاهل و شاید هم معاند با وجودی که براحتی می توان در مورد این شهید از بنیاد شهید و خانواده اش استعلام نمود باز روی این ادعا پافشاری میکنند تاجائی که یک گروه زائر لبنانی که به گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آمده بودند  و این فیلم روی گوشی موبایل آنها بود خواستند سر مزار آن شهید بروند وقتی راهنمای آنها منکر این ادعا شد آنها گفتند شمامعجزه راقبول ندارید و راهنما می گوید چرا ولی مصداق معجزه این نیست ؛ لبنانیها می گویند پس معجزه در زمان ما چیست و راهنما می گوید معجزه درزمان ما مقاومت دلیرانه ??روزه حزب الله لبنان درمقابل صهونیستهای پلیدی است که سالها پیش درجنگ ? روزه چند کشورعربی را شکست دادند اما در نبرد ?? روزه نتوانستند پنج هزار رزمنده حزب الله راشکست دهند و با خواری و خفت عقب نشینی کردند که اینجا لبنانیها به نشانه تائید همگی تکبیر گفتند.

    سؤال اصلی ما اینست اینهمه شهید که قریب به اتفاق آنها فیلمها و عکسها و وصایای شان موجوداست وهرانسان غافلی را بخود می آورد چه نیازی به غلو و بزرگنمائی های نا آگاهانه و یا مغرضانه افراد دارند ، در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مزار پیرمیدان دارعشق سید میرحمزه سجادیان درقطعه ??ردیف ??شماره ?? وجود دارد که شهید آوینی فیلم رزق حلال را درمورد او ساخته است همو که روی سنگ قبرش نوشته است :

                          اسـوه خیل شهیــــدان جهان         حاج سیدحمزه سجــــــــادیان

                          چون ذبیح آورده در کوی خلیل        چهار فرزند رشـــــــید نوجـوان

                           کاظم وداود و قاســم با کریم        می دهد تا بگذرد ازامتــــــحان

                      شهید میر حمزه سجادیان به همراه چهر فرزند شهیدش

    بله چهار فرزندش در خط مقدم جبهه شهید می شوند و خود بعنوان پنجمین شهید خانواده جام شهادت را مستانه سرکشیده است ، آیا کدام معجزه ازاین بالاتر، چه کسی می تواند آنرا انکار کند ، کدام تحریف و یا مبالغه ای درمورد اوصورت گرفته او مثل خورشید درقطعه ?? می درخشد و ما اگرخودمان را از نور او محروم کرده ایم چه کسی مقصراست؟!

                                       

    سردار رشید اسلام علیرضا موحد دانش

     شهدائی مثل سردار شهید علیرضا موحد دانش که با دست قطع رفت و به شهادت رسید و دومیــــــن شهید خانواده بوده و خانواده اش تنها همین دو پسر را داشت قطعه ?? جنب مزارشهید چمـــــران سردار

    جواد افراسیابی

    شهید جواد افراسیابی که پس از قطع یک پا دوباره رفت و به شهادت رسید و خانواده اش چهارشهید تقدیم کرده است قطعه ??ردیف ?? شماره ?? و یا سردار شهید ابراهیم حسامی که پایش از بالای زانوقطع و دوباره باعصا رفت و به شهادت رسید قطعه ??ردیف ?? شماره ??و صدها شهید ازاین قبیل معجزه قرن وانقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) می باشد.

           شهید ابراهیم حسامی 

    رزمنده سمت راست تصویر شهید ابراهیم حسامی است

    چگونه است با اینهمه ستاره ها که می توان راه را شناخت ما اسیر اوهام و اغفال برخی مدعیان کاذب شده و برخی نکات بی اهمئیت را مورد توجه قرا می دهیم ، در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) سنگهائی از مزار شهیدان وجود دارد که طبق وصیت شهید نه اسم شهدا روی مزارها نوشته شده ونه عکس آنها راقرارداده اند زیرا این شهدا در وصایای خود نوشته اند که ما از شهدای گمنام خجالت می کشیم مثل شهید محسن فیض آبادی در( قطعه ?? ردیف ??? شماره ?مکرر) که اتفاقاً او نیز دومین شهید خانواده است ، ما در اینجا معجزات امام شهیدان و شهدای بزرگی مثل آیه الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی و سردار شهید دکترمصطفی چمران و شهید امیرسپهبد علی صیاد شیرازی  و سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی را نمی گوئیم که اظهر من الشمس اند ما از ناشناخته ترین شهدایمان می گوئیم اوکه تنها پسرخانواده بوده ورفته است و یا خانواده ای که تنها همین دو پسر و سه پسر راداشته و به میدان جهاد فرستاده و یکی پس ازدیگری جام شهادت را مردانه سرکشیده اند ، اگر بسیجی ??ساله مهندس شهید مصطفی ابراهیمی مجد ( قطعه ??ردیف ??شماره ?? ) گفته است روی سنگ مزارم بنوسید اینجا خانه شهیدی است که به انتظارقیام مولایش آرام گرفته است  وصیت نامه مکتوب او بالای سرش نصب است که می گوید : ( بگذارید بعد از مرگم بدانند که همانطور که اساتید بزرگمان میگفتند نوکر محال است صاحبش را نبیند من نیز صاحبم را، محبوبم را دیدار کردم اما افسوس که تا این لحظه که این وصیت را مینویسم دیدار مجدد او نصیبم نگشت ، بدانید که امام زمانمان حی و حاضر است و او پشتیبان همه شیعیان میباشد از یاد او غافل نگردید دیگر در این مورد گریه مجالم نمیدهد بیشتر بنویسم و تا این زمان دیدار او را برای هیچکس نگفته ام مبادا که ریا شود و فقط که دیگر میگویم

                                        شهید مصطفی ابراهیمی مجد

     که از آن دیدار به بعد چون دیگر تا این لحظه او را ندیده ام تمام جگرم سوخته است )، این مستند است و قابل ترویج می باشد و نمونه های فراوان و مستندات دیگری نیز از این قبیل وجـود دارد که باید روی آنها تبلیغ شود و فیلـم بسازند و کتـاب چاپ کنند اما متأسفانه این سالها شاهدیم که به دلایلی خورشید حقایق را ابرهای اوهام و بیگانگی با ارزشها و سودجوئی سودجویان پوشیده است  و مثل همیشه بشریت را ازنور معنویت محروم می سازد.

    و اما درمورد شهید پـلارک که درقطعه ??ردیف ??شماره ??بخاک سپرده شده و مردم  او را به بوی عطر مزارش می شناسند غیر از وصیت نامـه  و چند قطـعه عکس بعنوان معتبـرترین سند تنها یک سی دی ??دقیقه ای از سخنان همرزم او بنام عباس بیات موجود می باشد که تا موقع شهادت با او بوده ، وی در این ?? دقیقه صحبت ضمن بیان ایمان راسخ شهید و عشق وی به شــــــــهادت و معنویت بالای او و اینکه

                   

    شهادت وی به شهید الهام وشهادتش را به همه بشارت داده بود و اینکه شهید در تهجد شبانه اش تقطیع خواب می کرد ( کار پیامبران واولیاء ) یعنی درشب بارها برای عبادت بیدار می شده و نه یکبار، درعین حال می گوید که مسائلی مثل جوشیدن گلاب  از مزارش و مرطوب بودن همیشگی این مزار و ادعاهائی که برخی منصوبین می کنند دون شأن و منزلت وعظمت این شهید وحتی سایر شهداست و باید بشدت  از آن پرهیز کرد وی اضافه می کند هرچند شهید دارای مقامی بسیار والاست  اما خود شهید هم راضی به ذکر اینگونه موضوعات بی پایه و اساس نمی باشد.

    لذا این شروعی برای تحریفات  و انحرافات  و شیادی شیادان و سودجویان و تخریب فرهنگ غنی شهید و شهادت و شهدای ماست  و مواردی دیگر از این قبیل مثل چشم باز کردن شهید و یا لبخند شهید و یا سالم ماندن پیکر شهید نیز ازهمین مقوله است که وقتی تحقیق اساسی بعمل می آوریم به نتیجه درستی نمی رسیم.

    راستی چه خسارتی بالاتر از این که وقتی صدها جوان از نقاط مختلف ایران و جهان برای زیارت گلزار شهدا و آشنائی با هدف آنها و بهره مندی از انوارمعرفت  آنها به بهشت زهرا (س) می آیند تمام وقتشان به رفتن سر مزار شهیدی صرف بشود که می گویند بوی عطرمی دهد؟!گیریم که درست باشد؟!!

    لذا باز تأکید می کنیم ما اگر چه به هیچ عنوان درصدد نفی کرامات شهدا نبوده و نیستیم و جرأت اینکار راهم نداریم  و در خود نمی بینیم ،  اما عاجزانه ازهمه کسانی که دل در گرو خون شهیدان دارند استدعا داریم به هر ادعائی  توجه نکنند و برای هر ادعائی  سند معتبر بخواهند و حداقل تحقیق کنند ، درمورد شهید پـلارک نیز نگارنده با توجه به نوار سخنان عباس بیات در مورد وی که  ازخانه شهید  و مرکزفرهنگی بهشت زهرا(س) گرفته ام  متوجه حقایق مهمی  شدم  که پیشنهاد می کنم هرکس طالب حقیقت است حتماً سخنان همرزم شهید را بشنود.

    درپایان توجه شما را به این فراز از وصیت نامه دانشجوی شهید مهدی رجب بیگی قطعه ??ردیف ??شماره ? صاحب کتاب ( میرویم تاخط امام بماند ) جلب می کنم که خود معجزه ای از معجزات شهدای ماست :

                                       شهید مهدی رجب بیگی

     خدایا، تو میدانی که چه می کشیم ، پنداری که چون شمع ذوب می شویم ، آب می شویم ما ازمردن نمی هراسیم ، اما میترسیم بعد ازما ایمان را سر ببرند و اگر نسوزیم هم که روشنائی می رود و جای خود را دوباره به شب می سپارد ، پس چه باید کرد؟

    از یک سو باید بمانیم تا شهید آینده شویم  و از دیگر سو باید شهید شویم  تا آینده بماند هم باید امروز شهید شویم تا فردا بماند وهم باید بمانیم تا فردا شهید نشود ، عجب دردی چه می شد امروز شهید می شدیم و فردا زنده می شدیم تا دوباره شهید شویم.

    یکی از رزمندگان دفاع مقدس ??/?/??            



    م.ادیب ::: دوشنبه 87/8/6::: ساعت 3:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :67773

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بوی عطرمزارشهید ، لبخند شهید ، سالم ماندن پیکرشهید پس ازسالها و. - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
    مدیر وبلاگ : م.ادیب[27]
    نویسندگان وبلاگ :
    فیروزمهر[0]
    محمد نوروزی[0]
    بهرامی[0]

    این وبلاگ به پروسه تخریب (یکسان سازی) مزار شهدا که مدتی ست توسط بنیاد شهید شروع شده می پردازد

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بوی عطرمزارشهید ، لبخند شهید ، سالم ماندن پیکرشهید پس ازسالها و. - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<