سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]
تخریب به جای بازسازی ... - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار

  •                                                                    بسمه تعالی

    در ایامی که متعلق به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع است ، قطعه ?? گلزار شهدای بهشت زهرا (س) روز شنبه ??مهر ماه وارد فاز دوم طرح بازسازی !!! قرار گرفت .

           

            

    میدان ضلع جنوبی قطعه ?? که به میدان شاعر دفاع مقدس ابوالفضل سپهر مشهور است به کلی تخریب گشت . با اینکه مسئولین مربوطه اعم از شهرداری تهران ، بنیاد شهید انقلاب اسلامی از نارضایتی خانواده معظم شهدا مبنی بر طرح بازسازی که آنها می نامند با خبرند و فیلم های مختلفی از شکایت و انتقاد خانواده شهدا تهیه شده است و بدون شک به محضر مسئولین هم رسیده ولی با این حال هیچ توجهی به درخواست آنها نشد .

            

    هر آدم عاقلی می داند که بازسازی اگر به معنی نوسازی همراه با تامین اهداف مادی و معنوی ، موضوع بازسازی باشد بسیار خوب و پسندیده است . اما اگر بازسازی فقط بمعنی تغییر ، آنهم با کیفیتی پایین تر و نابودی تمام اهداف مادی و معنوی باشد و صرفا اهداف کوتاه مدت را دنبال کند که البته این وسط عده ای بادمجان دور قابچی نیز ، به پول و پله ای برسند این بسیار بسیار منفور و بویژه مورد اعتراض شدید کسانی است که فرزندان برومند خود را در راه اهداف بلند معنوی اسلام تقدیم کرده اند .

    لذا به اطلاع  آقایان مسئول ذیربط می رساند :

    ?- شما در بازسازی های گلزارهای بسیاری از شهرستان ها که بحق باید گفت ، نه بازسازی بلکه تخریب است ، چه گلی به سر این ملت زده اید که حالا به گلزار شهدای بهشت زهرا (س) گیر داده اید ؟!

    بقول برو بچه ها ، در این بازسازی ها ، بخوانید ( تخریبها ) شما هنرتان این بوده که گلزار شهدا را به قبرستان های معمولی تبدیل سازید .

            

    ?- هیچکس با بازسازی به معنی ایجاد فضای سبز و مرتب نمودن مسیرهای تردد بمنظور دستیابی به مزار ها حتی برای جانبازان روی ویلچر ، نور پردازی ، نصب سایبان ، آب رسانی و ... مخالف نیست  ، اما اینکه سنگهای ارزشمند مزارها را ، که هر کدام با روح و جان خانواده شهیدی طراحی و نصب شده و نیز حجله های بسیار زیبای بالای سر آنها ، که موزه عواطف خانواده های معظم شهداست از بیخ و بن بر کنید ، این تنها معدوم کردن آنهمه زیبایی و پیام است که امروزه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) حرف اول را با زائر میزند ، باطلاع میرساند خانواده شهدا تنها درخواسشان این است که به سنگهای مزار ها و حجله های بالا سر شهدا دست نزنید ، والا با سایر برنامه ها صد در صد موافقند.

    ما معتقدیم ، اینک که حدود بیست سال از پایان دفاع مقدس گذشته است حتی نباید به خود خانواده های معظم شهدا نیز اجازه داد که نسبت به تعویض سنگها اقدام و آنچه متناسب با روحیات امروز است روی سنگها بنویسند که این خود خطرناکتر از طرح بازسازی شماست .

    ?- در بازسازی قطعه ?? شهدای گمنام سنگها و حجله های بیش از ششصد شهید شناخته شده این قطعه که در کنار آن دو هزار شهید گمنام قرار داشت بکلی معدوم گردید حتی به خود این زحمت را ندادید که قبل از انهدام از این سنگها و ویترینها  عکس و فیلم بگیرید و اینک قطعه ?? شهدای گمنام که روزی به بقیع بهشت زهرا (س) مشهور بود گمنام تر از همیشه به پارکی تبدیل شده که پاتق دختران و پسران سرگردان دانشگاه آزاد است .

    وبلاگ بهشت خوبان

    http://www.beheshte-khoban.blogfa.com/post-58.aspx



    م.ادیب ::: جمعه 87/8/3::: ساعت 12:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :67865

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    تخریب به جای بازسازی ... - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
    مدیر وبلاگ : م.ادیب[27]
    نویسندگان وبلاگ :
    فیروزمهر[0]
    محمد نوروزی[0]
    بهرامی[0]

    این وبلاگ به پروسه تخریب (یکسان سازی) مزار شهدا که مدتی ست توسط بنیاد شهید شروع شده می پردازد

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تخریب به جای بازسازی ... - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<