سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان را نبینى جز که کارى را از اندازه فراتر کشاند ، و یا بدانجا که باید نرساند . [نهج البلاغه]
بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • درباره حذف مولفه های فرهنگی مزار شهدا


    چند روز پیش صدای کلنگ تخریب قبور شهدای گمنام و بدون مدافع قطعه 44 بهشت زهرا بلند شد اما هیچ صدایی از ارگان های فرهنگی کشور از ارشاد تا صدا و سیما و حتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس! بلند نشد چراکه شاید هیچ کدام از این کار ناراضی نبودند و حتی آنرا گامی بلند در جهت توجه به فرهنگ دفاع مقدس می دانستند!
    در حالی که عناصر فرهنگی مزار شهدا از پیوندی عمیق با باورهای دینی برخوردارند و محمل بروز ارزشهای انقلابی گشته اند و اهل فرهنگ آنها را چون سایر نمادها، عنصری مهم در شکل دهی هویت فرهنگی می دانند، نگاههای اداری و غیرفرهنگی این مدیران فرمالیست – که امروز بلای جان فرهنگ انقلاب گشته اند و حداکثر توان ایجاد تغییرات ظاهری دارند- هیچ ارزشی برای آنها قایل نیستند و به راحتی دستور تخریب این زیست محیط و فضای فرهنگی را می دهند و البته همین ها بودند که به تاکیدات امام مبنی بر حفظ مراکز جنگ زده کم توجهی کردند.
    این فضاها که هنوز مخاطبان خود را به حال و هوای جبهه ها می برند و حتی تنوع احساسات، روحیات و تیپهای شهدا و خانواده هایشان را به عنوان نمونه ای از اجتماع متنوع شرکت کننده در جنگ نمایش می دهند از نظر این مدیران اهل فرهنگ باید یکدست و هماهنگ شوند و تحت عنوان طرح بهسازی و یکسان سازی به قبرستانی خشک و بی روح و خالی از این عناصر فرهنگی تبدیل شوند.
    مسئولان که این طرح را در جهت تکریم شهدا می دانند تا همه با هم در سکوت اهالی فرهنگ، به نام حفظ ارزشهای دفاع مقدس تیشه به ریشه این محمل تنبه انسانها و بستر انتقال فرهنگ بزنند.



    جنبش عدالتخواه  ضمن هشدار به مردم عزیزمان، اجرای این طرح و امثال آنرا - که متاسفانه در مشهد و برخی شهرهای کوچک اجرا شده اند- گامی در جهت قطع ارتباط نسل جدید با آثار شفاهی و زنده به جا مانده از دوران دفاع مقدس می داند و آنرا ناشی از نگاههای غیرفرهنگی مسوولان مربوطه و علی الخصوص بنیاد شهید بعنوان متصدی آن در کل کشور می داند و خواستار توقف اجرای آن و حضور فعالانه نیروهای حزب اللهی در این عرصه است.




    م.ادیب ::: چهارشنبه 86/11/10::: ساعت 7:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدید :67956

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
    مدیر وبلاگ : م.ادیب[27]
    نویسندگان وبلاگ :
    فیروزمهر[0]
    محمد نوروزی[0]
    بهرامی[0]

    این وبلاگ به پروسه تخریب (یکسان سازی) مزار شهدا که مدتی ست توسط بنیاد شهید شروع شده می پردازد

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<