سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوگند به آنکه جانم در دست اوست، برتر از بردباری با دانش چیزی باچیز دیگر گرد نیامد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
شکایت 11 خانواده شهید علیه شهرداری تهران - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • 11خانواده شهید علیه شهرداری تهران و بنیاد شهید به سبب تخریب قبور شهدا شکایت کردند.
    "نصرالله قراخانی" وکیل حقوقی11خانواده شهید دفاع مقدس گفت: به نمایندگی از این خانواده های شاکی، شکایتی را صبح امروز از شهرداری تهران به دلیل تخریب قبور شهدا در بهشت زهرا تقدیم دادسرای رسیدگی به جرائم کارکنان دولت کردیم.
    قراخانی افزود: شهرداری تهران در اقدامی خود سرانه بدون هماهنگی با خانواده شهدا اقدام به تخریب قبور و سنگ نوشته های مزار شهدا در قطعه 44 بهشت زهرا کرد که این اقدام اعتراض خانواده های شهدا را در پی داشت.
    وی ادامه داد: خانواده شهدا مخالف طرح ساماندهی قبور شهدا نیستند ولی اقدام شهرداری تخریب قبور شهدا بوده نه ساماندهی، بنابراین این خانواده ها تصمیم به شکایت علیه شهرداری تهران گرفتند.
    قراخانی ادامه داد: طرح شکایت به دلیل از بین بردن سنگ قبرهایی است که با هزینه خانواده های شهدا تهیه شده ولی شهرداری در اجرای طرح ساماندهی، این سنگ نوشته ها را از بین برده است.
    وکیل حقوقی11خانواده شهید دفاع مقدس گفت: شکستن این سنگ قبرها جرم است و یافتن سوء نیت این کار بعد از انجام تحقیقات بر عهده قاضی پرونده است.
    قراخانی تاکید کرد: تصاویر مربوط به تخریب خیابان منتهی به قبور شهدا و برخی قبور تخریب شده قطعه 44را به عنوان مستندات پرونده به قاضی مربوطه ارائه کردیم تا از این طریق مسئولان مربوطه در این خصوص پاسخگو باشند.
    برادر یکی از شهدای مدفون در این قطعه به نمایندگی از خانواده های شاکی گفت: تخریب قبور شهدا بدون اجازه و هماهنگی با خانواده های شهدا انجام شده و معتقدیم قبور شهدا آثار باستانی و تاریخی به شمار می روند، آثار باقیمانده از حماسه های جوانان غیرتمندی که با نثار جان خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و آثاری که بعد از تخریب قابل بازسازی نیست.
    داوود براتی افزود: بیش از چهار هزار قبر که حدود سه هزار و 400 قبر آن متعلق به شهدای گمنام است در قطعه 44شهدا قرار گرفته است که شهرداری با اقدام خودسرانه با هدف ساماندهی اقدام به تخریب این قبور کرده است.
    وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای به عمل آمده، موفق شدیم از ادامه این تخریب جلوگیری کرده و امیدواریم با طرح شکایت در دادسرای رسیدگی به جرائم کارکنان دولت هر چه زودتر تکلیف این پرونده با رسیدگی قانونی مشخص شود.
    نماینده شاکیان این پرونده افزود: ما 11خانواده شهدا به نمایندگی از 500 نفر از اعضای خانواده شهدا با امضای استشهادی مخالفت خود را با شهرداری و سازمان بهدشت زهرا اعلام کرده‌ایم.

    منبع    http://www.motalebe.ir/index.php?action=show_news&news_id=4753



    م.ادیب ::: سه شنبه 87/8/14::: ساعت 10:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :67902

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    شکایت 11 خانواده شهید علیه شهرداری تهران - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور
    مدیر وبلاگ : م.ادیب[27]
    نویسندگان وبلاگ :
    فیروزمهر[0]
    محمد نوروزی[0]
    بهرامی[0]

    این وبلاگ به پروسه تخریب (یکسان سازی) مزار شهدا که مدتی ست توسط بنیاد شهید شروع شده می پردازد

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    شکایت 11 خانواده شهید علیه شهرداری تهران - هشدار نسبت به پیامد های فرهنگی تخریب مزار شهدا سراسر کشور

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<